Projektna nastava: Globalizacijski Tokovi u Tekstilnoj Industriji

Pripremila i osmislila: Tihana Modrić

Vrijeme trajanja: 10 sati

Grupa: 8.a

Predmet: geografija

Vrijeme provedbe: svibanj 2024.

 

 Cilj:

Razviti svijest učenika o utjecaju modne industrije na okoliš, radne uvjete i ekonomiju kroz globalizacijske tokove te istražiti kako moda može postati održiva i etički odgovorna.

 

Aktivnosti:

 Aktivnost 1: Uvod u Održivu Tekstilnu Industriju (45 minuta)

- Opis: Učenici će se upoznati s osnovnim pojmovima održive mode, globalizacije i tekstilne industrije.

- Materijali: Prezentacija, video materijali.

- Cilj: Razumijevanje osnovnih pojmova i problema koji se istražuju u projektu.

- izvori:

  • Video: "The True Cost" dokumentarac (dostupan na Netflixu i YouTubeu).
  • Članak: "What is Sustainable Fashion?" na web stranici The Sustainable Fashion Collective.

 Aktivnost 2: Kako Brza Moda Šteti Okolišu (60 minuta)

- Opis: Učenici istražuju ekološke posljedice brze mode, uključujući zagađenje, otpad i korištenje prirodnih resursa.

- Zadatak: Istraživački rad s naglaskom na konkretne primjere zagađenja i otpada.

- Materijali: Online izvori, knjige, članci.

- Cilj: Razumijevanje ekološkog utjecaja brze mode.

- Izvori:

·       Članak: "The Environmental Costs of Fast Fashion" na web stranici World Resources Institute.

·       Studija: "Fashion’s Environmental Impact" na platformi EcoWatch.

·       Izvještaj: Greenpeace izvještaj "Timeout for Fast Fashion"

 

Aktivnost 3: Uvjeti Rada u Tvornicama Brze Mode (60 minuta)

- Opis: Učenici istražuju radne uvjete u tvornicama koje proizvode brzu modu.

- Zadatak: Izvještaj o radnim uvjetima, plaćama i sigurnosnim uvjetima radnika.

- Materijali: Dokumentarci, intervjui, članci.

- Cilj: Razumijevanje socijalnog utjecaja brze mode.

-Izvori:

·       Dokumentarac: "The Machinists" (dostupan na YouTubeu).

·       Članak: "Inside the Lives of Bangladesh’s Garment Workers" na web stranici The Guardian

 

 Aktivnost 4: Zašto Ljudi Kupuju Brzu Modu (45 minuta)

- Opis: Istraživanje motivacija potrošača za kupovinu brze mode.

- Zadatak: Pisanje eseja o ulozi reklama, društvenih medija i trendova.

- Materijali: Anketni upitnici, istraživački radovi.

- Cilj: Razumijevanje potrošačkog ponašanja.

- Izvori:

·       Članak: "Why Do We Buy Fast Fashion?" na web stranici The Good Trade.

·       Studija: "Consumer Behavior Towards Fast Fashion" na platformi ResearchGate.

 

 Aktivnost 5: Bolje Alternative Brzoj Modi (60 minuta)

- Opis: Istraživanje održivih i sporih modnih alternativa.

- Zadatak: Izrada prezentacije o ekološki prihvatljivijim i etičkim načinima proizvodnje odjeće.

- Materijali: Primjeri održivih brendova, ekološki certifikati.

- Cilj: Promicanje održivih modnih praksi.

-Izvori:

·       Članak: "10 Sustainable Fashion Brands You Need to Know" na web stranici Vogue.

·       Studija: "The Impact of Slow Fashion" na platformi Journal of Fashion Marketing and Management.

·       Prezentacija: "Sustainable Fashion Practices" na web stranici Fashion Revolution

 

 Aktivnost 6: Učinak Brze Mode na Gospodarstvo (45 minuta)

- Opis: Analiza ekonomskog utjecaja brze mode na različite zemlje.

- Zadatak: Izvještaj o pozitivnim i negativnim ekonomskim učincima.

- Materijali: Ekonomske studije, statistički podaci.

- Cilj: Razumijevanje ekonomskih posljedica globalizacije u modnoj industriji.

- izvori:

·       Izvještaj: "Economic Impact of Fast Fashion" na web stranici McKinsey & Company.

·       Članak: "The Economics of Fast Fashion" na web stranici Business of Fashion

 

 Aktivnost 7: Međunarodni Lanci Opskrbe (60 minuta)

- Opis: Detaljna analiza globalnih lanaca opskrbe u modnoj industriji.

- Zadatak: Infografika koja prikazuje put od proizvodnje materijala do distribucije odjeće.

- Materijali: Interaktivne mape, članci.

- Cilj: Vizualizacija kompleksnosti globalnih lanaca opskrbe.

- Izvori:

·       Infografika: „The Journey of a T-shirt“ na web stranici NPR.

·       Članak: „Understanding the Global Supply Chain in Fashion“ na web stranici Supply Chain Dive.

·       Interaktivna Mapa: „Global Garment Industry Supply Chain“ na web stranici Clean Clothes Campaign.

 

 

 Aktivnost 8: Radni Uvjeti u Različitim Dijelovima Svijeta (45 minuta)

- Opis: Usporedba radnih uvjeta u različitim zemljama.

- Zadatak: Pisanje usporednog izvještaja o pravima radnika.

- Materijali: Međunarodne organizacije za radna prava, izvješća.

- Cilj: Usporedba socijalnih uvjeta na globalnoj razini.

 

 Aktivnost 9: Ekološki Utjecaji Globalnih Proizvodnih Praksi (60 minuta)

- Opis: Analiza ekoloških posljedica globalne proizvodnje u modnoj industriji.

- Zadatak: Izrada izvještaja o emisijama stakleničkih plinova, zagađenju vode i otpadu.

- Materijali: Ekološki izvještaji, studije slučaja.

- Cilj: Razumijevanje ekoloških problema globalne proizvodnje.

Izvori:

·       Izvještaj: "Workers’ Conditions in the Textile Industry" na web stranici Fair Wear Foundation.

 

 Aktivnost 10: Priprema Završnog Rada (90 minuta)

- Opis: Učenici sastavljaju završni rad na temelju istraživanja.

- Zadatak: Pisanje članka, izrada prezentacije, priprema za objavu na Padletu.

- Materijali: Prikupljeni istraživački materijali.

- Cilj: Integracija stečenih znanja i priprema za prezentaciju.

- Izvori:

·       Članak: "The Environmental Impact of the Fashion Industry" na web stranici Sustain Your Style.

·       Izvještaj: "Global Emissions from Textile Production" na web stranici Ellen MacArthur Foundation.

·       Studija: "Water Pollution in the Fashion Industry" na platformi ScienceDirect

 Završni Rad i Prezentacija

- Zadatak: Svoj članak predajte u pisanom obliku u Wordu te tekst objavite na Padletu.

- Potpis: Potpišite se imenom i prvim slovom prezimena.

- Izvori i Poveznice: Na kraju rada navedite sve izvore i poveznice s kojih ste koristili slike.

 

 Ciljevi Projekta

1. Razviti svijest o ekološkom, ekonomskom i socijalnom utjecaju modne industrije.

2. Potaknuti istraživačke vještine i kritičko razmišljanje učenika.

3. Promicati održive i etičke prakse u modnoj industriji.


 Globalizacija


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

OSTALI OBLICI RELJEFA

Brojni narodi i države; Stanovništvo Europe (blok-sat)

My Icelandic Adventure